Ilgaamžių mitybos paslaptys

Ar druska gali būti naudinga?
16 kovo, 2015
Klevų sirupas
18 kovo, 2015

Ilgaamžių mitybos paslaptys

Ilgaamžiškumas. Nuo ko jis priklauso: sėkmingo genų derinio ar gyvenimo būdo?

9hhXTY7UIUMan sukėlė didelę nuostabą kai sužinojau kas labiausiai vertinama Kinijoje. Pinigus, karjerą ir kitas socialines išmokas iškart atmetam. Po  jų seką lytinis gyvenimas, šeima, intelektas ir net išmintis. Viskas kas išvardinta, aišku, naudinga, bet… yra daug svarbesnių dalykų! Tiksliau, „dalykas“, – ilgaamžiškumas.

Ilgaamžių paslaptys yra labiausiai vertinamas dalykas. Pragyvenai apie 100 metų, o geriau ilgiau, vadinasi, esi nugalėtojas ir kažką tokio supratai. Pragyvenai trumpiau – atleisk brol, bet tu – nevykėlis. Ir jokie vieši pasiekimai ir privalumai to nenusvers. Nes jei esi toks protingas, kodėl tavo gyvenimas toks trumpas?

001372a9a88e119eb28005Ilgaamžis – tai visa požiūrio į gyvenimą kultūra, perduodama iš kartos į kartą. Ypatingą vietą šioje kultūroje užima mityba. Nors visuose Žemės regionuose yra labai daug skirtumų, bet visų regionų ilgaamžiai laikosi labai panašių taisyklių ir maisto vartojimo rėžimų. Kai kurių mitybos taisyklių mes negalėsime pritaikyti savo praktikoje, kadangi beviltiškai pabėgome nuo jų į „progresą“. Tačiau, kai kurias ne tik smalsu žinoti, bet ir būtina. Suprantama, jeigu yra noras gyventi ilgai ir be ligų.

 

 

Pačios svarbiausios ilgaamžių mitybos paslaptys

news_one_photo_1_20120608163500Pasaulio ilgaamžiai maitinasi produktais iš savo gyvenamo regiono. Jie maksimaliai prisitaikę prie konkrečios geografinės vietos, tiesiog susilieję su ja į vieną visumą. Kodėl tai svarbu? Prisitaikę prie savo aplinkos žmonės niekada nepajunta niokojančių veiksnių. Vadinasi, lieka energijos perteklius. Perteklius, kuris gali būti panaudotas savo organizmo stiprinimui.

 

Visi ilgaamžiai valgo mažai. Tarp jų nėra storulių nei Kaukaze, nei Kinijoje. Porcijos nedidelės, prie stalo sėda 3-4 kartus per dieną ir kyla nuo stalo nepersisotinę.

 

Produktai gaminami be laikymo šaldiklyje, tik švieži, tuo pačiu išsisaugo vitaminai. Na ir suvartojami jie iš karto. „Vakarykštės vakarienės“ ar net likusių pietų nebūna – viskas kas nesuvalgoma atiduodama gyvuliams.

 

Pasaulio ilgaamžiai valgo iš savo daržų ir sodų. Kiek tai svarbu šiuolaikiniams žmonėms, vasarnamių ir namų savininkams? Mes maitinamės iš savo prekybos centrų. Bet, bent jau vasarą, galima organizuoti sau kitokią mitybą.

 

kuhnya_abhNėra pirmųjų patiekalų. Ypač sultinių. Arba jie ruošiami retai, ypatingomis progomis. Pavyzdžiui, vien tik tam, kad atsigauti po stipraus baliaus, Kaukazo gyventojai gaminą jautienos sultinį – Haši.

 

Mėsa dažniausiai valgoma virta. Šašlykas kaip nebūtų paradoksalu – yra retenybė. Be to, šašlykas maistas yra ne tik skanus, bet ir naudingas, jei jis paruoštas Kaukaze – iš šviežios mėsos ir dideliu kiekiu žalumos.

 

maconi-2Abchazijos ir Karabacho ilgaamžiai kasdien vartoja rūgščius pieno produktus – ypatingus su specialiu raugu. Kaukaze tai maconi, narine.

 

494-20cc876fd1b28d4a169e19aab50578b2Ant ilgaamžių stalo ir japonų, ir prancūzų, ir abchazų visada labai daug žalumynų. Kalendra, estragonas, peletrūnas, salotos, rozmarinas – kartais iki 200 skirtingų rūšių augalų, šviežių ir raugintų  (jie jau džiovinti sudaro garsius ir skaniausius nacionalinius prieskonius). Didelių kiekių žolelių vartojimas sveikatina žarnyną ir palaiko jo ekologiją puikioje būklėje.

 

Sveikas maistas iš sodų ir laukinių žolių yra labai skanus, net išskirtinis, jis turi puikų fermentinį aktyvumą. Buvo nustatyta, kad vartojant nuo jaunystės ir viso gyvenimo bėgyje, jis idealiai paruošia žmogaus virškinimo sistemą senatvei, didindamas jos funkcinį pajėgumą.


phpThumb_generated_thumbnailjpgNacionalinėse šalių virtuvėse, kuriose yra ilgaamžiškumo tradicija, visada yra aštrių prieskonių
– tai taip pat įdomus faktas. Šiek tiek aštraus „uždega“ virškinimą, o tai yra naudinga sveikam ir ilgam gyvenimui.

 

medus-50a23c6e93b60Pasaulio ilgaamžiai, net ir šiuolaikiniai, praktiškai nenaudoja cukraus. Saldainiai, uogienė ir panašūs saldėsiai, taip pat nėra labai vertinami, net ir šiandienai po susipažinimo su saldžiomis civilizacijos „gerovėm“. Kodėl reikia vartoti cukrų jei yra medaus ir džiovintų vynuogių (razinų)?

 

410_11_08_2013_3032Grynos formos druskos virtuvėj taip pat nėra. Ją pakeičia aštrūs prieskoniai – abchazai valgo adžiką, kuri ruošiama iš raudonųjų pipirų, džiovintų ir šviežių prieskoninių žolių, česnakų ir nedidelio kiekio druskos. Beja, adžika dėka deginančių pipirų ir česnakų kontroliuoja“blogąjį“ cholesterolį, todėl yra puiki širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikai.

 

rodnik(1)Labai svarbus momentas – vandens kokybė. Tai tyras, švarus šaltinio vanduo.

 

Pasaulio ilgaamžių virtuvėj patiekalai neriebūs, išskyrus Tolimųjų Rytų žuvies patiekalus, kurie kaip taisyklė – riebūs. Mažai kaloringa mityba + žuvies dieta, kuri yra ypač naudinga kraujagyslių sveikatai = ilgaamžiškumas. (Žuvies dieta yra rekomenduojama turint išėminę širdies ligą, dėl to, kad joje yra rekordinis skaičius vaistinių omega-3 polinesočiųjų riebiųjų rūgščių). Įdomu tai, kad riebaus maisto skonis tiesiog nepatinka ilgaamžiams, o ne todėl, kad jie žinotų  apie tai, kaip apie dviejų dešimčių vėžių ir dešimčių kitų ligų šaltinį.

 

Racione visada yra ne tik daug daržovių, bet ir daug vaisių.

 

Corn_Tortillas_0113Kvietinė duona nenaudojama maistui, vietoj jos ant Abchazijos ilgaamžių stalo visuomet yra kukurūzinių paplotėlių (anksčiau buvo avižiniai ir iš sorų) ir košės iš šių grūdų. Skirtingai nuo kviečių, jie nesudaro glitimo ir negadina skrandžio. Abchazų duona vadinama čiurek – ji taip pat gaminama iš kukurūzų, dažnai pasaldinama medumi ir pagardinama sūriu. Kas liečia skaniausios mamałygos, ši košė – žemiškas kasdieninis patiekalas.

 

 

 

Keletas moksinių faktų apie ilgaamžių mitybą

Kai eksperimentų būdu žiurkėms ribodavo suvartojamų kalorijų kiekį 25proc., tai prailgindavo jų gyvenimo trukmę 32 proc, o kada sumažindavo – 50 proc. gyvenimo trukmė išaugdavo dvigubai! Iš ilgaamžių gyvenimo yra žinoma, kad jie vartoja mažai kaloringą maistą, turinti didelį biologinį aktyvumą.

Kartais kyla noras ginčytis: atleiskite, bet galbūt reikalas ne mitybos įpročiuose, o kalnų klimate, „atskiestam“ ore, suteikiančiam specialų kvėpavimo režimą? Galbūt tai taip pat turi savo vietą. Bet… yra tokie žmonės, gyvenantys Hunzos slėnyje, taip pat kalnuotoj vietovėj. Jų tradicinė mityba yra labai panaši į aukščiau aprašytą. Netoliese gyvena kitos gentys, tame pačiame klimate, turinčios kitus mitybos įpročius.Taigi, vidutinė Hunzos gyventojo gyvenimo trukmė 120 metų, o jų kaimynų perpus mažiau. Hunzos gyventojai beveik niekada neserga, tai rašoma Europos tyrinėtojų pranešimuose.

MP900433159Į pabaigą – Kinijos gerontologų, siūlančių savo ilgaamžiškumo formulę, nuomonė: „Maistas turi būti mažai kaloringas, su minimaliu riebalų ir gyvulinės kilmės baltymų kiekiu ir su dideliu vaisiu ir daržovių kiekiu.“

Būtent taip minta vyrai ir moterys, kurie švenčia savo 100-ąjį gimtadienį, turėdami gerą sveikatą ir aiškų protą.

Valgyti reikia viską: ir mėsą, ir žuvį, ir kitus produktus, tačiau pagrindas turi būti daržovės ir vaisiai.

Šaltinis: www.volshebnaya-eda.ru

Comments are closed.